در نیم سال دوم تحصیلی سال 1402-1403 در دانشگاه دمشق، استادان اعزامی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر سکینه نویدی و دکتر فرشته محمدزاده کلاس­‌های فوق­ برنامه­‌ای را با هدف تقویت مهارت­های زبان فارسی دانشجویان و فارسی‌آموزان و آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ ایران در دانشکده زبان­های خارجی دانشگاه دمشق برگزار کردند. در همین راستا تا کنون کلاس­هایی با عنوان­های «نمایش پویانمایی­‌های فارسی بر اساس حکایت­‌های ادبی»، «آموزش خط تحریری فارسی» و «گفت ­وگوی آزاد» تشکیل شده است. گفتنی است این کلاس­ها با استقبال پرشور و گرم دانشجویان و مشارکت آنها همراه بوده است. در کلاس «گفت­ وگوی آزاد» پیرامون موضوع «خواب، اهمیت آن، فایده‌­های خواب منظم و کافی و عوامل بی­‌خوابی و ...» صحبت کردند. در حین گفت ­وگو خطاهای تلفظی، گفتاری و دستور زبانی دانشجویان اصلاح شد و در پایان کلاس استادان درباره این­گونه خطاها توضیحات لازم را ارائه کردند تا دانشجویان با دقت بیشتر و طبیعی­ تر به زبان فارسی گفت­ وگو کنند.

در جلسه نمایش پویانمایی­ های کوتاه و آموزنده بر اساس حکایت­های ادبی، ابتدا دانشجویان و فارسی­‌آموزان پویانمایی­ ها را با­دقت مشاهده کردند، سپس استادان درباره واژه­‌ها و اصطلاحات حکایت­‌ها توضیحات لازم را ارائه دادند. پس از آن دوباره پویانمایی پخش شد و دانشجویان خلاصه­‌ای از آن را نوشتند و به صورت شفاهی در کلاس بیان کردند.

در ادامه تشکیل کلاس­‌های فوق­ برنامه، دکتر سکینه نویدی کلاس آموزش خط تحریری فارسی را نیز در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دمشق برگزار کرده است. به دلیل ظرافت و زیبایی خط تحریری فارسی، این کلاس مورد توجه دانشجویان قرار گرفته و از همان جلسه اول با استقبال خوبی از جانب آنها ‌روبه ­رو شده است.