لبنی دبوق فارسی آموز لبنانی مرکز فردوسی است که 56 سال سن دارد و در لبنان پزشک اطفال است و برای تکمیل زبان فارسی به مرکز فردوسی آمده است. وی درباره علاقه اش به زبان فارسی گفت: من 32 سال پیش با یک ایرانی به نام سیروس پیشگر ازدواج کردم. اصل خانواده همسرم از مازندران است. پدر بزرگش 90 سال پیش با دخترهایش به سوریه آمد اما بعد به لبنان رفت و با یک لبنانی ازدواج کرد. پدربزرگ شوهرم با همسرش 7 بچه داشتند که همه بچه­ها با لبنانی­ها ازدواج کردند. پدرشوهرم به زبان فارسی صحبت می­کرد اما شوهرم و برادرهایش و خواهرانش به زبان فارسی حرف نمی­زدند. مادر ایشان خیلی می­ترسید که اگر بچه­هایش به زبان فارسی صحبت کنند به ایران مسافرت کنند. اما من آموزش زبان­های متنوع را دوست دارم. 4 سال پیش تصمیم گرفتم زبان فارسی را یاد بگیرم بخاطر اینکه مادر ستون خانه است و من می­خواهم بچه­هایم زبان فارسی را بشنوند.

وی درباره مرکز فردوسی و استادانش اظهار داشت: در مرکز فردوسی استادان من اهل تمدن و فرهنگ هستند. در وقت کوتاه می­ توانند اطلاعات زیادی به دانشجویان بدهند. مرکز فردوسی نور علم است.

لبنی دبوق درباره شهر های ایران به زیبایی و شگفت انگیز بودن شهرهای ایران از جمله اصفهان اشاره کرد و گفت: به نظر من شهرهای ایران از نظر معماری بسیار باعث شگفتی هستند و دل من روی پل خواجو در اصفهان ماند و حقیقتا اصفهان نصف جهان است، مشهد را خیلی دوست دارم و حتما در فرصتی دیگر به اینجا خواهم آمد. در پایان از همه استادان و کارمندان مرکز فردوسی تشکر می کنم.