نشست علمی باز اندیشی در آموزش زبان فارسی روز دوشنبه 3 مهرماه با حضور مدرسان مرکز برگزار شد.

در این نشست آقای امیر عباس دهقانی، یکی از مدرسان مرکز، باز اندیشی را یک فرایند فراشناختی که در آن معلمین باید با نگاهی انتقادی به تجربیات عملکرد و تصمیمات آموزشی خود بپردازد، معرفی کرد. وی با تاکید بر اهمیت باز اندیشی در افزایش و تحول عملکرد، ریشه آن را در ساختن دانش نه در انتقال اطلاعات دانست.

آقای دهقانی در این جلسه به روش‌های بازاندیشی از جمله، مشاهده خویش، نگارش خاطرات تدریس و کار پژوهی اشاره کرد. وی با معرفی بازاندیشی به عنوان یک مطالعه درونی، نقش بکارگیری این روش ها را در کلاس های درس بسیار کلیدی دانست.

یادآور می شود این نشست به صورت کارگاهی برگزار شد که مسائل و مشکلاتی که مدرسان در کلاس درس با آن مواجه هستند، مطرح شد و مدرسان  با ارائه راه کار هایی، تجربیات خود را از کلاس های درس بیان کردند.