مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز معلم در روز یکشنبه مورخ 12 اردیبهشت ماه جاری با حضور دکتر سهیلی، رئیس پردیس بین الملل، و دکتر قبول، رئیس مرکز فردوسی، و استادان گروه زبان و ادبیات فارسی و استادان مرکز آموزش زبان فارسی در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار گردید. در این مراسم دکتر سهیلی، ضمن تشکر از استادان مرکز، به اهمیت و جایگاه مرکز فردوسی برای دانشگاه اشاره نمود. در این مراسم دکتر قوام، مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی، نیز با تبریک روز معلم به استادان دربارة ارتباط مرکز فردوسی با گروه زبان و ادبیات فارسی توضیحاتی را ارائه کرد و از همکاری صمیمانه دکتر قبول، در مرکز فردوسی قدردانی نمود. همچنین به فعالیت‌های مثبت مرکز شامل انعقاد پاره‌ای از تفاهمات و کارگروه‌های پژوهشی و تشکیل دوره‌های دانش افزایی برای استادان اشاره کرد.

دکتر قبول، نیز ضمن تبریک این روز به استادان مرکز و با برشمردن شاخصه‌های وجودی یک استاد، به مشکلات تدریس به فارسی آموزان اشاره کرد و استادان مرکز را یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت مرکز فردوسی دانست. وی همچنین بر جایگاه  ممتاز مرکز فردوسی در بین دانشگاه‌های داخلی و خارجی تاکید نمود و اظهار داشت که در حال حاضر مراکزی از دانشگاه های نجف و کربلا به عنوان شعبه ای از مرکز فردوسی به حساب می‌آید و از راه اندازی آموزش مجازی نیز در مرکز فردوسی  خبر داد.

در ادامه نیز گروه سرودی از فارسی آموزان مرکز، اشعاری را با زبان فارسی در تقدیر از استادان خود خواندند. همچنین در این مراسم، دو نفر از استادان مرکز، زهرا حامدی و محسن رودمعجنی به عنوان استاد نمونه در سال 94 انتخاب شدند و از ایشان تقدیر شد و با اهدا هدایایی به استادان دیگر مرکز نیز از آنان تجلیل به عمل آمد.