در دیدار مدیر گروه زبان فارسی دانشگاه ونیز ایتالیا صورت گرفت:

توافق مرکز فردوسی و دانشگاه ونیز ایتالیا برای امضای تفاهم نامه همکاری

خانم دکتر مینی گینی، مدیر بخش زبان فارسی دانشگاه ونیز ایتالیا، روز شنبه 28 فروردین ماه جاری با حضور در مرکز فردوسی، در خصوص امضای تفاهم نامه با رئیس این مرکز، به توافق رسید. 

در این دیدار که با حضور دکتر یاحقی عضو فرهنگستان زبان فارسی و دکتر تقوی عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه صورت گرفت، بر برگزاری دوره های مشترک آموزش زبان فارسی در مرکز فردوسی و تبادل دانشجو با دانشگاه ونیز ایتالیا تاکید شد. در ادامه دکتر قبول همچنین برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان ایتالیایی که در حوزه ایران شناسی و فرهنگ ایران کار می کنند، در مرکز فردوسی اعلام آمادگی کرد.

در بخش دوم این دیدار که با حضور مدرسان مرکز در سالن شورا برگزار گردید، دکتر یاحقی ضمن معرفی خانم مینی گینی به حاضران، اظهار امیدواری کرد تا از طریق ایشان با دیگر دانشگاه های ایتالیا نیز ارتباط پیدا کنیم و زمینه گسترش زبان فارسی را  در این کشور فراهم کنیم. در ادامه خانم مینی گینی، درباره گروه زبان فارسی دانشگاه ونیز سخن گفت، که اینک با سه عضو هیات علمی(2 دانشیار و یک استاد) و یک مربی ایرانی با 45 فارسی آموز در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت می کند.

در پایان این دیدار، ضمن قدردانی از تلاش های خانم مینی گینی در جهت گسترش زبان فارسی در دانشگاه ونیز ایتالیا و همکاری با مرکز فردوسی، نشان مرکز فردوسی، لوح تقدیر و هدیه‌ای(بشقاب مینا کاری) توسط دکتر یاحقی به رسم یادبود به ایشان اهدا گردید.

یاد آور می‌شود گروه زبان فارسی دانشگاه ونیز ایتالیا سالانه حدود بیست فارسی آموز به مرکز فردوسی اعزام می‌کند، که پس از امضای توفق نامه این تعداد خواهد یافت.