ده تن از دانش آموزان برگزیده المپیاد زبان فارسی مدارس لبنان به همراه دو تن از مدرسان خود و سه همراه از اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد (مرکز فردوسی) حضور یافتند.

در این حضور که روز سه شنبه 24 آذرماه جاری صورت گرفت، ابتدا دانش آموزان از آزمایشگاه و کلاس های آموزش زبان فارسی بازدید کردند و از نزدیک با شیوه‌های آموزشی مرکز آشنا شدند. در ادامه دکتر احسان قبول رئیس مرکز، ضمن خیر مقدم به مهمانان، درباره‌ی مرکز فردوسی و نیز پیشینه‌ی آموزش زبان فارسی در مدارس لبنان و استقبال دانش آموزان از این زبان به عنوان زبان دوم سخن گفت و افزود: رشته‌ی تحصیلی زبان و ادبیات فارسی نیز در سال 91 در دانشگاه­های لبنان توسط دانشگاه فردوسی مشهد راه اندازی شده و به زودی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری آن نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد تا دانش آموزان لبنانی با توجه به تسلطشان به زبان فارسی در آینده‌ی نزدیک دانشگاه فردوسی مشهد را برای ادامه‌ی تحصیل خود انتخاب کنند.

پس از سخنان رئیس مرکز، فارسی آموزان ضمن معرفی خود، مدت آشنایی و میزان علاقه مندی شان به زبان فارسی و ادامه تحصیل در دانشگاه­های ایران را بیان کردند. سپس یکی از مدرسان زبان فارسی در لبنان از گسترش این زبان و اظهار علاقه‌ی مسؤولان و دانش ­آموزان مدارس مختلف لبنان به فراگیری آن سخن گفت.

در پایان، بسته‌ی آموزشی زبان فارسی، حاوی فرهنگ سخن، کتاب جلد پنج آموزش نوین زبان فارسی و لوح فشرده قصه های فارسی از سوی رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد (مرکز فردوسی) به دانش آموزان لبنانی اهدا شد.

یاد آور می­شود که بیش از 7500 دانش­ آموز لبنانی بر اساس برنامه مرکز فردوسی و مجموعه کتاب­های آموزش نوین زبان فارسی، تألیف دکتر قبول مشغول یادگیری زبان دوم به عنوان زبان دوم خارجی هستند و دانش آموزان یادشده در المپیاد سراسری زبان فارسی در سال گذشته در پایه های تحصیلی خود رتبه‌ی اول المپیاد را به دست آورده اند.