روز شنبه 21 مرداد ماه سال جاری، قرارداد همکاری  علمی و آموزشی به امضای رئیس مرکز فردوسی، دکتر احسان قبول، و آقای عبدالواحد زکی، نماینده مرکز اسلامی المهدی کالگری کانادا رسید.

 

بر اساس این تفاهم نامه مرکز فردوسی بر اساس نیازهای مرکز اسلامی المهدی کالگری، آموزش الکترونیک و برگزاری کارگاه های تربیت مدرس  به صورت مجازی و همچنین دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزش زبان فارسی را ارائه خواهد کرد. از جمله بندهای دیگر این تفاهم نامه، برگزاری همایش ها و نشست های علمی مشترک، پذیرش فارسی آموزان دو طرف برای دوره های معین زمانی  و آموزش ایشان و ارائه مدرک آموزشی معتبر از سوی مرکز فردوسی می‌باشد.

 

یادآور می شود مرکز اسلامی المهدی مرکز فرهنگی آموزشی در شهر کالگری کانادا است که از یک سال قبل بر اساس منابع و برنامه مرکز فردوسی، آموزش زبان فارسی را به کودکان و نوجوانان افغانستانی مقیم کانادا آغاز کرده است و با توجه به تایید منابع و برنامه مرکز فردوسی، نماینده این مرکز برای همکاری رسمی و گسترش روابط در دانشگاه فردوسی مشهد حاضر شدند. این مرکز دارای 23 فارسی آموز است که بنابر این تفاهم نامه آموزش مجازی زبان فارسی خود را براساس سامانه مرکز فردوسی آغاز خواهند کرد.