همایش ملی رویکردهای نوین به مطالعات زبان و ادبیات فارسی با رویکرد ویژه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در تاریخ  26 بهمن ماه 1396برگزار خواهد شد.

در آیین پرده برداری از پوستر این همایش دکتر احسان قبول، رئیس مرکز فردوسی، به عنوان مهمان ویژه سخنرانی کرد. دکتر قبول با اشاره بر بازنگری در رشته زبان و ادبیات فارسی و یافتن روش ها و رویکردهای جدید برای کشف نیازهای جامعه تاکید کرد و گرایش آموزش زبان و ادبیات فارسی به غیر فارسی زبانان را از نیازهای مهم جامعه امروز ایران برشمرد. در این برنامه دکتر کاووس حسن‌لی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز نیز با اشاره به موفقیت های مرکز فردوسی، این مرکز را الگویی برای نگرش های نوین زبان و ادبیات فارسی برشمرد.

همچنین در طی حضور رئیس مرکز فردوسی در شیراز از خوابگاه ها و کلاس های آموزشی این موسسه بازدید کرد و دیداری با رئیس موسسه آموزش عالی زند و رئیس هیات امنای این دانشگاه داشت.

در این دیدارها تفاهم نامه ای به امضای دکتر احسان قبول و رئیس موسسه آموزش عالی زند، دکتر مهدی مخبری، رسید. براساس این تفاهم نامه موسسه آموزش عالی زند براساس منابع و برنامه آموزشی مرکز فردوسی به دانشجویان فارسی خود و نیز مراکز مرتبط به این موسسه در خارج کشور زبان فارسی را آموزش خواهند داد.