نشست علمی مهارت خواندن طبق طبقه بندی برت و دی، روز دوشنبه 27 شهریور ماه سال جاری با حضور مدرسان مرکز فردوسی برگزار شد.
در این نشست خانم حمیده عباس نژاد، یکی از مدرسان مرکز با برشماری تکنیک های خواندن از جمله، درک مطلب مستقیم، استنباط، حدس، ارزیابی و نظر شخصی، بر اهمیت آشنایی فارسی آموزان با تکنیکهای خواندن یک متن تاکید کرد. وی همچنین به چگونگی آزمون سازی و روش های آن اشاره کرد و نقش طراحی سوالات استاندارد مطابق با متن را بسیار کلیدی دانست.
خانم عباس نژاد با بررسی 200 سوال مهارت خواندن در آزمونهای مرکز فردوسی ، فراوانی سوالات مربوط به درک ظاهری را 39/5دانست و 6 درصد سوالات دستوری، کمترین میزان آن را به خود اختصاص داده است و در حیطه صورت سوالات، نیز 47درصد از این سوالات به واژه های استفهامی اختصاص دارد.
این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ حول محور مهارت خواندن برگزار گردید، مدرسان نیز سوالات خود را در این زمینه مطرح کردند.