نشست علمی زبان شناسی با محوریت طرح درس درون ذهنی زبان آموز با حضور دکتر علی علیزاده، عضو شورای علمی مرکز فردوسی و عضو هیات علمی گروه زبانشناسی دانشگاه فردوسی و  با حضور جمعی از مدرسان این مرکز برگزار گردید.

در این جلسه دکتر علیزاده با اشاره به پیشینه پژوهشی طرح درون ذهنی در زبان های دیگر بر اهمیت این موضوع در حوزه زبان فارسی نیز تاکید کرد.

وی با اشاره به نظریه ترتیب پذیری یادگیری زبان، آن را زمینه ساز طرح درون ذهنی دانست که این طرح متاثر از زبان مادری نیست و سن و جنس در آن دخالتی ندارد بلکه جنبه جهانی دارد و بخشی از این طرح درون ذهنی از خود زبان منشعب می‌شود و در آموزش یک زبان باید این ترتیب و نظم رعایت شود و این ترسیم ذهنی می تواند به شفاف تر شدن ایده ها و آموزش بهتر و نیز مدیریت زمان و تصمیم گیری بهتر کمک کند.

در پایان این جلسه، مدرسان سوالات خود را در این زمینه مطرح کردند و ایشان به این سوالات پاسخ دادند.