مسن ترین فارسی آموز مرکز فردوسی، کیکو نیشیگاکی 83 ساله فعال در امور بشردوستانه و هنرمند مشهور ژاپنی دوره میانی زبان فارسی را در مرکز فردوسی به پایان رساند.

 


این فارسی آموز در آخرین روز حضورش در ایران، با رئیس مرکز فردوسی، دکتر احسان قبول دیدار کرد و گواهی پایان دوره اش را دریافت کرد. در این دیدار خانم کیکو با توجه به تجربه حضور 23 ساله اش در افغانستان برای کمک های بشر دوستانه و تحصیل دختران و همچنین برپایی نمایشگاه های عکس، به آشنایی با زبان شیرین فارسی اشاره کرد. وی با توجه به علاقه زیاد به فرهنگ و خط نستعلیق ایرانی ابراز امیدواری کرد بار دیگر بتواند به مرکز فردوسی بیاید. خانم کیکو به تجربه بسیار خوش بیادماندنی اش در دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و از دکتر قبول و مدرسان مرکز فردوسی بسیار تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت نمایشگاه عکسهای خود را از شهر زیبای مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد در ژاپن برپا کند.

 

دکتر قبول هم با ابراز خوشنودی و افتخار از حضور خانم کیکو در مرکز فردوسی، خانم کیکو را شخصیتی بین المللی و الگویی دانست که در سن 83 سالگی با روحیه ای جوان و شاداب در پی آموختن زبان و هنر جدیدی است. دکتر قبول ابراز امیدواری کرد نمایشگاه عکس خانم کیکو بتواند زیباییهای زبان فارسی و شهر مشهد و مهربانی های ایرانیان را برای انبوه طرفدار ایشان در ژاپن آشکار سازد.