در حاشیه برگزاری همایش بین المللی آموزش زبان و نقش آن در روابط فرهنگی- ادبی ایران و جهان عرب روز چهارشنبه مورخ 11 بهمن ماه سال جاری، کارگاه آموزشی آزمون سازی و ارزشیابی در آموزش زبان فارسی با حضور جمعی از مدرسان و علاقه مندان به آموزش زبان فارسی در تالار رجایی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدا دکتر زهرا عباسی، استادیار دانشگاه تربیت مدرس تهران، توضیحاتی پیرامون شرایط آزمون سازی و انواع آزمون ارائه کرد و راهکارهای ارزشیابی مهارت های مختلف زبانی در قالب ارزشیابی شنیدن، گفتگو، خواندن و نوشتن مطالبی مطرح کرد. همچنین چگونگی تحلیل سوالات آزمون برای ارزشیابی زبان آموزان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

این کارگاه آموزشی در نشست عصر با سخنرانی آقای محسن رودمعجنی، مسئول کارگروه سنجش و ارزیابی مرکز فردوسی ادامه پیدا کرد. وی در ابتدای جلسه به تعریف خواندن  و چگونگی سنجش مهارت خواندن در سطح دانشگاهی پرداخت و در ادامه چهارچوب ویژگی های تکلیف بر اساس مدل تافل معرفی و بررسی شد.  در پایان این نشست 8 ساعته شرکت کنندگان در کارگاه گواهینامه شرکت در کارگاه دریافت کردند.