به منظور سنجش میزان آشنایی و سطح مهارت های زبانی غیر فارسی زبانان، آزمون «سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا Samfa) بر اساس آئین نامه مربوط که در تاریخ 96/5/29 به تایید وزیر علوم تحقیقات و فناوری رسیده و به دانشگاه ها ابلاغ شده است با اهداف سطح بندی دانش و مهارت‌های زبانی دانشجویان و داوطلبان علاقه‌مند به زبان فارسی در دنیا - ورود دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور- استاندارد سازی آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برگزار خواهد شد. لازم به توضیح است که نخستین آزمون سامفا برای دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل دردانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تاریخ 5 و 6 بهمن ماه سال 1396 برگزار گردید.

بدین وسیله به اطلاع می‌رساند نام نویسی برای شرکت در دومین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از روز دوشنبه مورخ 97/3/7 آغاز و در روز شنبه مورخ 97/3/12 پایان می‌پذیرد. لازم به تاکید است که نام نویسی منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه نام نویسی به صورت اینترنتی انجام می شود، داوطلبان لازم است با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مذکور و پرداخت مبلغ 600000 (ششصد هزار) ریال به عنوان وجه نام نویسی برای هر آزمون (عمومی یا آکادمیک) اقدام و سپس نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام نمایند.

چنانچه داوطلبی متقاضی نام نویسی در هر 2 آزمون (عمومی و آکادمیک) باشد، لازم است مبلغ 600000 ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت دارد.

آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی (سامفا) در 2 روز و در 2 سطح عمومی و آکادمیک شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت داوطلبان در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد.

آزمون مذکور در صبح و بعد از ظهر روز های پنج شنبه مورخ 97/3/31 و جمعه مورخ 97/4/1 برگزار خواهد شد.

ضمنا سومین آزمون سنجش استانداردهای مهارتهای زبان فارسی (سامفا) در نیمه اول شهریورماه 97 و چهارمین آزمون مذکور در نیمه اول دی ماه 97 برگزار می‌گردد که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.