روز چهارشنبه ۲۷مرداد ماه جاری مراسمی به مناسبت فارسی آموختگی، فارسی آموزان، با حضور دکتر هاشمی، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر قبول، رئیس مرکز فردوسی، دکتر طباطبایی، رییس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید بهشتی، حجت الاسلام ملکوتی تبار، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی، دکتر کریمی، مدیر مرکز آموزش زبان دانشگاه الزهرا و مدرسان و فارسی آموزان مرکز برگزار گردید.

در ادامه این مراسم، دکتر قبول ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، فردوسی را عامل حفظ و بنیان گذار زبان فارسی دانست و ضمن تاکید بر شناختن فردوسی اظهار امیدواری کرد از آنجا که سال ۲۰۱۷ مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، و زبان یکی از مبانی فرهنگی می باشد، مرکز فردوسی نیز بتواند، باعث توسعه و پیشرفت زبان فارسی در جهان باشد. وی همچنین، از دستاوردهای مرکز، در ۶ ماه گذشته توضیحاتی را ارایه داد، از جمله انتخاب دانشگاه فردوسی به عنوان دانشگاه برتر بین المللی ایران، امضا تفاهم نامه های مختلف با دانشگاه های لندن و ایتالیا، توسعه زبان فارسی در عراق، تقدیر از پرفسور الکک، تشکیل شورای علمی مرکز و .... همچنین در خصوص آزمون جامع گفت که حدود ۲۰۰نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۱۱۵ نفر قبولی قطعی گرفته اند. وی ضمن تشکر از تلاش مدرسان مرکز، فارسی آموختگان را سفیران فرهنگی اسلامی- ایرانی برشمرد. در ادامه این نشست، نماینده استادان مرکز، خانم غزالی پور، از زحمات مدرسان مرکز تشکر کرد و به فارسی آموزان نیز تبریک گفت. حجت الاسلام ملکوتی تبار نیز ضمن تبریک این ایام فرخنده به فارسی آموزان، زبان فارسی را به مثابه کلیدی دانست که می تواند موجب ارتباط بیشتر کشورهای اسلامی باشد. در این مراسم، نماینده فارسی آموزان سوریه، خانم رویده، نماینده فارسی آموزان عراق، خانم دموع، از تلاش استادان خود در زمینه آموزش زبان فارسی تشکر و قدردانی کردند. همچنین احمد صقر از لبنان با ارایه شعری به زبان فارسی در وصف مقام معلم از مدرسان تشکر کرد.

در پایان این جشن نفرات برتر آزمون جامع معرفی شدند. حسین عبید مشهور و محمد حسین مصطفی از کشور لبنان مشترک نفر اول آزمون شدند و خانم رویده طعمه نفر دوم آزمون بود که به آنها لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.

Statistic

96540
 Today : 8
 Yesterday : 63
 This_Week443
 This_Month2178
 All : 96540