به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، به همت وابستگی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در ارزروم ترکیه، دوره اول بهاری کلاس‌های آزاد آموزش زبان و ادبیات فارسی به منظور تقویت بنیه علمی و ارتقای سطح علمی دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی و همچنین اساتید و دانشجویان علاقمند به فرهنگ و زبان ایرانی در رشته‌های مختلف تحصیلی، در 3 مقطع  پیشرفته، مکالمه موضوعی و YDS اتمام یافت.

در مجموع 35 نفر از دانشجویان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان عثمانی، الهیات، فلسفه و زبان و ادبیات ترکی و ... که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، در این دوره ثبت‌نام کرده بودند که افزایش 12 درصدی را در ترم جاری، نشان می‌دهد.

علاوه بر این تعدادی از اساتید دانشکده‌های مختلف و همچنین مرکز آموزش نیروهای انتظامی ارزروم و تعدادی از پرسنل اداره اتباع خارجی این شهر نیز در این دوره حضور داشتند.

در ترم اول دوره بهاری در دوره پیشرفته از کتاب‌های 3 و 4 تدریس نوین زبان و ادبیات فارسی نوشته احسان قبول، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد استفاده شد و در دوره پیشرفته نیز علاوه بر تدریس موضوعی، برنامه‌هایی از جمله آشنایی با مشاهیر ایرانی، شعر فارسی و ادبیات معاصر فارسی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

همچنین در کلاس‌های آموزش مکالمه موضوعی، بحث‌های مختلف در زمینه گفتاری انجام و فعالیت‌های مختلف سمعی و بصری از جمله نمایش فیلم‌های ایرانی و بحث موضوعی در خصوص این فعالیت‌ها انجام شد.

از برنامه‌های دیگر وابستگی فرهنگی ایران در ارزروم، برگزاری کلاس‌های Y.D.S فارسی است. Y.D.S یکی از آزمون‌های معتبر زبان خارجی وزارت علوم ترکیه محسوب می‌شود که در واقع به عنوان یکی از پتانسیل‌های تقاضا برای شرکت در کلاس‌های زبان و ادبیات فارسی است. تدریس این کلاس‌ها توسط صابر امامی، استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی از وزارت علوم انجام گرفت.

Statistic

96536
 Today : 4
 Yesterday : 63
 This_Week439
 This_Month2174
 All : 96536