جلسه ای با محوریت بزرگداشت پروفسور ویکتور الکک استاد فقید دانشگاه لبنان و استاد افتخاری مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر خامه یار، معاون بین‌الملل، دکتر ربانی، معاون مرکز پژوهش ها، آقای اورعی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشهد و دکتر احسان قبول، رئیس مرکز فردوسی، روز پنج شنبه، 11 آبان ماه سال جاری در دفتر ریاست دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر احسان قبول، به بخش های مختلف برنامه بزرگداشت دکتر الکک اشاره کرد و ضرورت همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی کشور را در این برنامه یادآور شد، در ادامه این جلسه دکتر کافی به اهمیت بزرگداشت ایران‌شناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی از کشورهای دیگر تاکید کرد و ضرورت حفظ استانداردهای علمی در این گونه برنامه ها را یادآور شد. ایشان آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای همکاری در  این گونه برنامه های فرهنگی - بین المللی اعلام کرد.

دکتر خامه یار نیز به همکاری کامل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت اجرایی و مالی از این برنامه را یادآور شد و توافق گردید که پس از برگزاری بزرگداشت پروفسور الکک که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد، سلسله نشست های دایمی بزرگداشت ایرانشناسان و استادان ادبیات فارسی بین المللی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردد.

 

Statistic

94515
 Today : 37
 Yesterday : 116
 This_Week446
 This_Month153
 All : 94515