در دیدار رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر عماد رئیس دانشکده زبان بورقبه تونس بر برگزاری مشترک دوره زبان فارسی توافق شد.

 

در این دیدار که آقای اسدی موحد، رایزن فرهنگی ایران در تونس نیز حضور داشت دکتر قبول با معرفی مرکز فردوسی در جایگاه مرکز برتر آموزش زبان فارسی در کشور و سطح بین الملل به 10 شعبه مرکز فردوسی در خارج کشور و برخی قرارداد های این مرکز با دانشگاه هایی مانند لندن، ونیز ایتالیا و موسسه حافظ - گوته آلمان اشاره کرد و آمادگی مرکز فردوسی برای همکاری در گسترش زبان فارسی در دانشکده زبان بورقبه در بخشهای اعزام استاد، برگزاری دوره تربیت معلم، برنامه ریزی آموزشی، ارسال منابع آموزشی، برگزاری انواع دوره های آموزشی حضوری و مجازی در دانشگاه فردوسی مشهد را اعلام کرد.

اسدی موحد نیز ضمن اشاره به برگزاري سومين همايش دانشگاه‌هاي ايران و جهان عرب و دستاوردهاي آن از جمله توسعه و ترويج زبان و ادبيات فارسي گفت: دانشگاه‌هاي متعددي از جهان عرب علاقمندي خود را به آموزش زبان فارسي اعلام كرده‌اند و بر آمادگي رایزنی فرهنگی بر هر گونه همکاری در این زمینه تاکید کرد.
دکتر عماد، رئیس دانشکده زبان بورقبه نیز ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد گفت همانطور كه در دانشكده زبان بورقبه زبان‌هاي متعددي از قبيل ژاپني، اسپانيولي و تركي تدريس مي‌شود، آمادگي داريم با مرکز فردوسی برای آموزش زبان فارسی همکاری و توافق مشترک داشته باشیم.


یادآور می شود دانشکده زبان بورقبه تونس وابسته به دانشگاه المنار تونس است و یکی از بزرگترین مراکز آموزش آزاد زبانهای خارجی در شمال آفریقا است که دارای شعب متعددی می باشد.

Statistic

94557
 Today : 79
 Yesterday : 116
 This_Week488
 This_Month195
 All : 94557