هیاتی عالی رتبه از دانشگاه کوفه شامل دکتر محمد الظلیمی، رئیس دانشگاه، همراه با رئیس هیات امنا، معاون علمی و آموزشی و مدیر روابط بین الملل دانشگاه کوفه طی روزهای سه شنبه 28/9/96 تا دوشنبه 3/10/96 از دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کردند.

 

در طی دیدار این هیات از مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه، توافق شد این مرکز در تاسیس گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کوفه برای سال آینده تحصیلی همکاری کند. این همکاری شامل این موارد می شود: 1- اعزام 2 استاد متخصص زبان و ادبیات فارسی 2- ارائه برنامه تفصیلی درسی دوره کارشناسی تهیه شده در مرکز فردوسی 3- ارائه منابع آموزش زبان و ادبیات فارسی مورد تایید مرکز فردوسی 4- برگزاری دوره دانش افزایی برای استادان عراقی 5- برگزاری 3 دوره تابستانی برای دانشجویان هر دوره. با نهایی شدن این توافق که به امضا رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد کافی رسید، دانشگاه کوفه پس از دانشگاه بغداد و صلاح الدین اقلیم کردستان سومین دانشگاه کشور عراق است که گروه زبان و ادبیات فارسی در آن تاسیس می شود.


یادآور می شود دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1390 در تاسیس گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه لبنان در بخش اعزام استاد، تدوین برنامه درسی و ارسال منابع آموزشی نیز همکاری و تجربه همکاری داشته است و هم اکنون با دانشگاه سلیمانیه و گرمیان اقلیم کردستان عراق مشغول به همکاری برای تاسیس این گروه می باشد.

Statistic

94679
 Today : 37
 Yesterday : 164
 This_Week610
 This_Month317
 All : 94679