جلسه ای با محوریت پیشینه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور استاد پیشکسوت مرکز فردوسی، آقای غلامرضا زرین چیان، روز دوشنبه، 20 فروردین ماه سال جاری در مرکز فردوسی برگزار شد.

در این جلسه آقای زرین چیان آغاز فعالیت خود در زمینه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را طی حکمی از سوی دکتر غلامحسین یوسفی از سال 1351 دانست که ابتدا دانشجویانی از کشورهای اروپا و آمریکا بودند و بعدا دانشجویان عراقی نیز به آنان اضافه شدند. وی به عنوان قدیمی ترین استاد مرکز فردوسی گفت: مشکل ما در آغاز کار عدم کتاب و منبع خاص برای آموزش در این زمینه بود. استاد پیشکسوت مرکز فردوسی، با اشاره به موانع و مشکلات آموزش الفبا به خارجیان به مقایسه شیوه های آموزش زبان فارسی در گذشته و حال پرداخت.

استاد غلامرضا زرین چیان، در آموزش زبان فارسی علاوه بر ارتباط و تعامل صمیمی مدرس و فارسی آموز نقش انتقال مولفه های فرهنگی- ایرانی را نیز بسیار ضروری برشمرد. وی با بیان تجربیات و خاطراتی که در حین تدریس زبان فارسی داشت، از چهره های سرشناسی چون یوسف بکار نام برد که بعدها به اتفاق مرحوم دکتر یوسفی به کار ترجمه پرداختند. در پایان این جلسه مدرسان سوالات خود را مطرح کردند که ایشان به آن ها پاسخ داد و لوح تقدیری برای قدردانی از تلاش های این استاد پیشکسوت مرکز فردوسی به وی اهدا شد.



Statistic

94886
 Today : 81
 Yesterday : 163
 This_Week817
 This_Month524
 All : 94886