روز یک شنبه 4/2/1397 قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مدیران بین الملل دانشگاه های برتر کشور با ژان پل دوگودمر رئیس آژانس بین‌المللی زبان فرانسه دیدار کرد.


در این نشست دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم با مهم دانستن ارتباط دانشگاه های برتر ایران با دانشگاه های معتبر فرانسه از آمادگی دانشگاه های ایران برای گسترش زبان فرانسه یاد کرد. وی همچنین بر آمادگی وزارت علوم برای گسترش بیش از پیش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های فرانسه تاکید کرد.

ژان پل دوگودمر رئیس بنیاد بین‌المللی زبان فرانسه نیز با معرفی آژانس فرانسوی هدف اصلی آن را حمایت از گسترش زبان فرانسه در کشورهای فرانکوفونی بیان کرد.

 دکتر احسان قبول مدیر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه این نشست با معرفی قدمت آموزش زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه فردوسی مشهد و همکاریها و برنامه های اخیر دانشگاه با دانشگاه های فرانسوی آمادگی دانشگاه را برای پیوستن به این موسسه اعلام کرد. دکتر قبول همچنین با معرفی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه و برنامه های برون مرزی این مرکز بر آمادگی برای آموزش زبان فارسی در فرانسه تاکید کرد. دکتر قبول با اشاره به تفاهم نامه های میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه های استراسبورگ و سوربن فرانسه از برخی فعالیت های مشترک دانشگاه با دانشگاه های فرانسه همچون همایش مشترک ادبیات تطبیقی و اعزام استاد زبان فارسی نام برد

Statistic

94715
 Today : 73
 Yesterday : 164
 This_Week646
 This_Month353
 All : 94715