مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز معلم روز 15 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دکتر احسان قبول، مدیر همکاری های علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد و سه تن از مدرسان پیشکسوت آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و استادان و فارسی آموزان مرکز فردوسی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر احسان قبول، ضمن تبریک این ایام به تمامی استادان مرکز فردوسی، گزارشی از فعالیت های موفق مرکز فردوسی در سال گذشته و جذب فارسی آموزان از 20 کشور جهان ارائه کرد که یکی از نتایج این عملکرد موفق، دیپلماسی علمی و فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد با بسیاری از دانشگاه های کشورهای جهان از جمله دانشگاه آکسفورد انگلیس می باشد. وی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای قوی برای گفتگوهای بین الملل دانشگاه، زبان فارسی و دیپلماسی فرهنگی و علمی است، مدرسان مرکز فردوسی را دریچه ورود فارسی آموزان به دانشگاه فردوسی برشمرد که نقش بسیار مهمی در جذب زبان آموزان دارند. از دیگر برنامه های این مراسم، شعرخوانی استاد پیشکسوت مرکز فردوسی، آقای فتوت، شعر خوانی فارسی آموزان و تجلیل از مقام معلم و اجرای مسابقه بود.

در این مراسم، نخست از سه استاد پیشکسوت مرکز فردوسی آقایان زرین چیان، فتوت و حسینی بافقی و سپس دو تن از استادان مرکز، خانم ها زهرا غزالی پور و فهیمه عباسیان به عنوان استادان نمونه در سال 96 تقدیر شد. در پایان بیش از 50 استاد مرکز مورد تقدیر قرار گرفتند و هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهدا شد.

Statistic

94763
 Today : 121
 Yesterday : 164
 This_Week694
 This_Month401
 All : 94763