- خودتان را معرفی کنید.

در سال 1990 در تایپه تایوان ودر یک خانواده ‌مسیحی به دنیا آمدم. پدر و مادر من مهندس کامپیوتر بودند والان هم بازنشسته شدند. یک برادر کوچکتر از خودم هم دارم.

-         رشته تحصیلی شما چیست وچطور شد که با زبان فارسی آشنا شدید؟

بعد از اینکه در تایپه دیپلم گرفتم در دانشگاه این شهر لیسانس عربی گرفتم. در دوره ای که دانشجوی عربی بودم روز به روز علاقه زیادی به فراگیری این زبان پیدا می کردم. به طوری که برای تکمیل آموزش زبان عربی به سوریه رفتم و در دانشگاه دمشق زبان عربی خود را تکمیل کردم. زندگی در سوریه تجربه جدیدی برایم بود و این قدر زندگی من را تحت تاثیر قرار داد که مسیر زندگی من عوض شد. مسلمان شدم و مرحله جدیدی را شروع کردم. بعد از اینکه تا حدودی زبان عربی را فراگرفتم تصمیم گرفتم برای بررسی تاریخ اسلامی به یکی از دانشگاه های امریکا بروم. در دانشگاه امریکا با یکی از استادان ایرانی زبان فارسی آنجا آشنا شدم. نزدیک یکسال زبان فارسی را از این استاد ایرانی یادگرفتم. از آن زمان بود که به فکر افتادم تا به ایران مسافرت کنم واز نزدیک با این کشور آشنا شوم. هم اکنون هم دانشجوی تاریخ دانشگاه لندن در مقطع فوق لیسانس هستم.

-         یادگیری زبان فارسی چگونه است؟

زبان فارسی زبان شیرینی است که من خودم خیلی این زبان را دوست دارم. ان شاء ا... بتوانم در آینده نزدیک  ( احتمالا تابستان 96 ) دوباره به ایران برگردم و زبان فارسی خود را در مرکز فردوسی تقویت کنم. یادگیری زبان فارسی خوب است. موضوع پایان نامه ام درباره خراسان وتاریخ ایلخانی است . به همین جهت در سفر اولیه به ایران به تهران وحومه آن و در سفر دوم به مشهد مقدس و برخی از شهرهای نزدیک آن رفتم.

-         تجربه  دوره کوتاه مدت شما در مرکز فردوسی چگونه بود؟

خیلی خیلی خوب بود اصلا فکرش را نمی کردم. آقای دکتر چهارمحالی استاد خیلی توانمندی هستند. از ایشان خیلی تشکر می کنم . چون در این زمان خیلی محدود متون قدیمی وسخت را به زبان خیلی ساده و روان به من درس دادند. همکاران مرکز هم  خیلی به من کمک کردند. دوست دارم با شما ارتباط مداوم داشته باشم. به دیگر دوستانم هم توصیه می کنم برای یک بار که شده به ایران سفر کنند و از نزدیک با این سرزمین و مردمان و فرهنگش آشنا شوند.

-         اگر بخواهی از ایران و فرهنگ آن برای خانواده و دوستانت بگویید اولین جمله ای که به ذهن شما می رسد چیست؟

ایران و زبان فارسی خیلی دوست داشتنی است. 

Statistic

93710
 Today : 2
 Yesterday : 161
 This_Week547
 This_Month2919
 All : 93710