دکتر احسان قبول، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه با روسای دانشگاههای دمشق و البعث ملاقات کرد.

در این دیدارها که رایزن فرهنگی ایران در دمشق، آقای ابوالفضل صالحی نیا نیز حضور داشت دکتر قبول ضمن معرفی دانشگاه فردوسی مشهد در سطح کشور و بین الملل به حضور 83 دانشجو از کشور سوریه در دانشگاه فردوسی مشهد و سطح علمی مناسب ایشان اشاره کرد و آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای کمک به توسعه علمی دانشگاه های سوریه اعلام کرد.

 
وی با اشاره به حضور 1500 دانشجوی خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی این دانشگاه را برای پذیرش دانشجویان این دانشگاه ها با تسهیلات ویژه مورد تاکید قرار داد. نماینده رئیس دانشگاه در این سفر به نقش سازنده دانشگاه فردوسی مشهد در تعامل با دانشگاه های کشورهای عربی خصوصا عراق و اقلیم کردستان آن کشور اشاره کرد. دکتر قبول در پایان دعوت رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از روساء این دانشگاه ها برای سفر به ایران با هدف امضا تفاهم نامه همکاری را ابلاغ کرد.

 
در دیدار رئیس دانشگاه دمشق، با دکتر قبول، دکتر محمد ماهر قباقیبی ضمن تشکر از سفر نماینده رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به سوریه به جایگاه بالای علمی کشور ایران در سطح منطقه اشاره کرد و با توجه به حضور بیش از 140 هزار دانشجو در دانشگاه دمشق، دانشگاه فردوسی مشهد را مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل ایشان معرفی کرد. وی بر اساس دیدار گذشته اش از دانشگاه فردوسی مشهد، این دانشگاه را دانشگاهی بین المللی دانست و با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از کشور و مردم سوریه برای مبارزه با تروریست‌ها خواستار این حمایت‌ها در بخش‌های علمی و پژوهشی نیز شد.


از دیگر برنامه های دکتر قبول در دانشگاه دمشق دیدار با دکتر فاتنة الشعال، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه بود. در این دیدار برخی امور مربوط به همایش ادبیات تطبیقی فارسی و عربی که به صورت مشترک در اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه دمشق برگزار می شود مرور شد و توافق شد آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دمشق در مقطع کارشناسی بر اساس برنامه مرکز فردوسی انجام شود و دانشجویان این رشته در دوره های تابستانی مرکز فردوسی شرکت کنند.


دکتر بسام بشیر ابراهیم، رئیس دانشگاه البعث نیز اعلام آمادگی کرد طی ماه آینده به ایران و شهر مشهد سفر کند و تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد را امضا کند. دکتر بسام بشیر ابراهیم، 180 هزار دانشجو و 2500 عضو هیات علمی و رتبه 1000 بین المللی، دانشگاه البعث را به یکی از دانشگاه های مهم سوریه و کشورهای عربی بدل کرده است. وی ابراز امیدواری کرد پس از امضا تفاهم نامه خصوصا در بخشهای آموزش الکترونیک، کارشناسی ارشد مشترک زبان و ادبیات فارسی و علوم زراعی و مهندسی همکاریهای مشترکی میان دو دانشگاه انجام شود. بازدید از گروه زبان و ادبیات فارسی، دانشکده علوم زراعی و دانشکده موسیقی و دیدار با رئیس حزب بعث در دانشگاه از دیگر برنامه های دکتر قبول در دانشگاه البعث بود. 

Statistic

95175
 Today : 93
 Yesterday : 167
 This_Week66
 This_Month813
 All : 95175