روز چهارشنبه، 7 مهر ماه جاری، آقای جامل اوبشو، رایزن فرهنگی فرانسه در ایران ، از مرکز فردوسی بازدید کرد. در این دیدار دکتر هاشمی، معاون آموزشی  و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، و دکتر واحدیان، مدیر همکاریهای علمی بین‌الملل دانشگاه هم حضور داشتند. در این دیدار دکتر قبول ضمن معرفی مرکز فردوسی و تفاهم نامه های این مرکز با دانشگاه های اروپایی از جمله لندن، ونیز ایتالیا، و توبینگن آلمان به حوزه های مشترک همکاری با دانشگاه های فرانسه اشاره کرد،  وی همچنین آمادگی مرکز فردوسی را برای تولید محتوای زبان فارسی برای دانشگاه های فرانسه ،  برگزاری دوره های  تربیت مدرس و دانش افزایی استادان و طراحی برنامه ها ی آموزشی مناسب و آموزش مجازی اعلام کرد.

 آقای جامل اوبشو نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز فردوسی  برعلاقه مندی دانشگاه های فرانسه بر توسعه زبان فارسی تاکید کرد. وی همچنین امکانات و فضای مرکز فردوسی را مناسب ارزیابی کرد و ابراز تمایل نمود که میان مرکز فردوسی و بخش های شرق شناسی و گروه های زبان  و ادبیات فارسی دانشگاه‌های فرانسه ارتباط برقرار شود و علاقه مندان به یادگیری زبان فارسی بتوانند در مرکز فردوسی حضور یابند.  

در پایان  دکتر قبول هدایایی شامل یک دوره کتاب های آموزش نوین فارسی  و تابلو میناکاری  را از سوی مرکز  فردوسی  به رسوم یادبود به ایشان اهدا کردند.