روز یکشنبه 14 شهریور ماه جاری، خانم شهمیرزادی، مدیر انستیتوی حافظ آلمان و آقای عباسی مسؤول رایزنی ایران در آلمان به همراه آقای امینی مدیر عامل موسسه فرهنگی یاران خراسان از مرکز فردوسی بازدید به عمل آوردند.

در این دیدار دکتر قبول، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی با عرض خیر مقدم به مهمانان، درخصوص زمینه‌های همکاری مشترک به ویژه برنامه پذیرش دانشجو، گسترش آموزش زبان فارسی از انستیتوی حافظ و دیگر دانشگاه های آلمان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش مجازی و دوره های ایران شناسی (موسیقی، خوشنویسی، مینیاتور) و برگزاری دوره های دانش افزایی فرصت مطالعاتی برای استادان توضیحاتی ارائه کرد. وی همچنین خاطر نشان کرد که با توجه به ظرفیت های مرکز فردوسی زمینه های همکاری های بیشتر بین  انستیتوی حافظ و دانشگاه های آلمان با مرکز فردوسی در زمینه تولید محتوا مشترک وجود دارد.

در ادامه این دیدار خانم شهمیرزادی، و آقای اقبالی ضمن ابراز تمایل برای امضا تفاهم نامه با مرکز فردوسی در حوزه های فعالیت های مرکز فردوسی وضعیت زبان فارسی در آلمان را رو به گسترش دانست که در بخش های مدارس و موسسات آزاد و دانشگاه ها با اقبال روز افزون روبرو است. ایشان مرکز فردوسی را دارای زیرساخت های لازم برای پذیرش دانشجویان کشور آلمان دانست و تاکید کردند کتابهای آموزش نوین زبان فارسی هم اکنون در مراکزی در آلمان در حال تدریس است و فارسی آموختگان مرکز فردوسی از آلمان نیز از دوره شان اظهار رضایت می کنند.

 در ادامه این دیدار مهمانان از امکانات مرکز و همچنین کلاس های درس بازدید کردند و از نزدیک با روند آموزش زبان فارسی در مرکز فردوسی آشنا شدند و دکتر قبول یک مجموعه کامل از مجموعه کتابهای آموزش نوین زبان فارسی را به کتابخانه انستیتوی حافظ اهداء کرد.