در ادامه سفر هيأت عالي رتبه دانشگاه فردوسي مشهد به اقليم كردستان عراق، اعضاي هيأت به همراه وابسته فرهنگي جمهوری اسلامی ایران در اربيل پايتخت اقليم كردستان عراق، از دانشگاه‌ كويه بازديد به عمل آوردند و با اعضاي هيأت رئيسه اين دانشگاه در خصوص زمينه‌هاي همكاري مشترك به ويژه برنامه‌هاي گسترش زبان فارسي به تبادل نظر پرداختند.

در اين ديدار دكتر هاشمي معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه فردوسي مشهد ضمن معرفي دانشگاه و تبيين جايگاه ملي و بين المللي آن بر اساس شاخص‌هاي آموزشي و پژوهشي، بر پيشينه مشترك زباني و فرهنگي دو ملت و اهميت نقش گسترش زبان فارسي در استمرار اين پيشينه تأكيد نمود. سپس آقاي دكتر قبول رئيس مركز فردوسي ضمن معرفی اين مرکز به تبيين دستاوردها و اقدامات اين مركز در سطح ملي و بين المللي، به تشريح برنامه‌هاي اين مركز پرداخت.

با توجه به پيشينه مشترک زبان فارسی و فرهنگ ايران در اين منطقه و نيز علاقه فراوان مردم به فراگيری فارسی، طرفين بر توافق کردند مركز زبان دانشگاه كويه، به نمايندگي از مركز فردوسي دانشگاه فردوسی مشهد ، متولی برگزاری دوره‌هاي آموزش زبان فارسی براساس برنامه‌هاي مصوب مركز فردوسی باشد و کلاس‌های آموزش فارسی را براي دانشجويان دانشگاه كويه و ساير علاقه‌مندان ارائه دهد.

دانشگاه فردوسي مشهد نیز متعهد گرديد مدرسان زبان فارسی معرفي شده از سوي دانشگاه كويه را در دوره فشرده آموزش فنون تدريس فارسي آموزش دهد.

همچنين در اين بازديد هيأت ايرانی در راستای بررسی امکان انجام تحقيقات مشترک در حوزه‌های علوم نوين، از آزمايشگاه‌هاي مجهز مهندسی شيمي در دانشكده‌ مهندسي و آزمايشگاه‌های ميکروبیولوژي و زيست شناسی در دانشکده علوم دانشگاه کویه ديدار کرد.