سومین دوره از کارگاه آموزشی زبان فارسی در روزهای  چهارشنبه و پنج شنبه 22 و 23 اردیبهشت ماه جاری با حضور دکتر مهرام، استاد دانشکده علوم تربیتی و دکتر قبول، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و با حضور شرکت‌کنندگان کارگاه برگزار گردید. در این جلسه دکتر مهرام درباره شیوه های سنجش و ارزیابی مطالبی را مطرح کرد و به بررسی روش‌های آزمون سازی و ویژگی‌های یک آزمون استاندارد پرداخت. همچنین دکتر قبول در ادامه این کارگاه که روز پنج شنبه برگزار شد بر اهمیت شیوه‌های تفکر انتقادی  در آموزش به فارسی آموزان و در کلاس درس تاکید نمود. وی همچنین  به تبیین شیوه های تدریس آموزش زبان فارسی در سطح پیشرفته زبان فارسی پرداخت و در این مرحله نقش تعاملات و ارتباطات فرهنگی را پر رنگ ارزیابی کرد. ایشان به معرفی فعالیت های پژوهشی که در مرکز در حال تدوین است نیز اشاره نمود. در ادامه شرکت‌کنندگان  کارگاه پرسش های خود را در این زمینه مطرح کردند.