جلسه سخنرانی در روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه  جاری با حضور دکتر قبول، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی و استادان مرکز فردوسی برگزار گردید. در این جلسه یکی از مدرسان مرکز، محسن رودمعجنی، درباره کارکرد روان‌شناختی گرافیک در کتاب‌های آموزشی زبان دوم به ارائه سخنرانی پرداخت. وی با تاکید بر اهمیت تصاویر در یادگیری، مهم‌ترین کارکرد گرافیک را در کتاب‌های آموزش زبان دوم، بازیابی اطلاعات پیشین دانست. همچنین استفاده از تصاویر شناخته شده را برای زبان‌آموز مهم دانست.وی به این نکته اشاره کرد که تصاویر روند یادگیری را بهتر و راحت تر می کند. 

در پایان استادان مرکز فردوسی نیز با بیان تجربیات و نظرات خود از کلاس درس پرسش‌هایشان را در این زمینه مطرح کردند.