روز شنبه 28 فروردین ماه، خانم دکتر زاهده الطائی رایزن علمی عراق در ایران با حضور  در مرکز فردوسی با دکتر احسان قبول رئیس مرکز دیدار کرد. در این دیدار دکتر قبول ضمن معرفی مرکز به برخی مسایل مبتلابه فارسی آموزان بورسیه عراقی در مرکز فردوسی اشاره کرد، که به دلیل اشتغال دولتی، گاهی برای حضور منظم در کلاس های آموزشی با مشکل مواجه می شوند. دکتر قبول همچنین در ادامه به حضور حدود هزار فارسی آموز عراقی طی دو سال و نیم فعالیت مرکز اشاره کرد، که قریب به اتفاق آن ها دوره زبان فارسی را با موفقیت پشت سر گذارد‌ه‌اند. رئیس مرکز فردوسی در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی برای آموزش زبان فارسی به زائران فرهیخته عراقی که به مشهد می آیند، افزود: این افراد می توانند دوره های تکمیلی را در کشور عراق طی کنند.

دکتر زاهده الطائی نیز با شاخص شمردن دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز آموزش زبان فارسی فردوسی، این دانشگاه را جزو دو دانشگاه برتر ایران در ارزیابی های وزارت علوم عراق دانست و به اقبال روز افزون دانشجویان عراقی برای ادامه تحصیل در دانشگاه فردوسی و مرکز آموزش زبان فارسی فردوسی اشاره کرد. وی وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) را نیز عامل مهمی برای ادامه تحصیل دانشجویان عراقی در شهر مشهد و دانشگاه فردوسی ذکر کرد

پس از آن ایشان از کلاس های مرکز بازدید کرد و با فارسی آموزان عراقی گفت و گو کرد. در پایان این دیدار دکتر قبول، نشان مرکز فردوسی، لوح تقدیر، مجموعه کتاب های آموزش زبان فارسی تالیف خود را به همراه هدیه‌‌ای(بشقاب مینا کاری) به دکتر زاهده الطائی اهدا کرد. در این دیدار آقای عمار حمد مسئول دفتر دکتر زاهده نیز ایشان را همراهی می کرد.