دومین «گردهمایی موسسه های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان» با حضور 33 نهاد داخلی و خارجی در بنیاد سعدی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، در این گردهمایی یک روزه که با حضور ریاست و معاونان بنیاد سعدی و همچنین ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بنیاد سعدی برگزار شد، نمایندگان نهادهای فعال در حوزه آموزش زبان فارسی از جمله مرکز فردوسی نیز حاضر بودند.

نماینده دانشگاه های تهران، الزهرا، علامه طباطبایی، امام حسین(ع)، شهید بهشتی، تربیت مدرس، امام رضا(ع)، امام خمینی(ره)، اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی، اصفهان، شیراز، فردوسی مشهد و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،  از ایران و نماینده دانشگاه های خارجی اکستر و کمبریج انگلستان، دانشگاه بغداد عراق و دانشگاه دولتی ایروان، از حاضران در این گردهمایی بودند.

«دومین گردهمایی موسسه های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان» با هدف تعامل و مشارکت بیشتر بین دستگاه ها و در راستای اتحاد، انسجام و یک سو کردن فعالیت های آموزش زبان فارسی در خارج ازکشور  یکشنبه، یکم آذرماه در محل بنیاد سعدی برگزار شد.

در این همایش آقای دکتر قبول، رئیس مرکز فردوسی، با بیان دستاوردهای مرکز طی دو سال گذشته، شرایط فعلی مرکز و اقدامات در دست انجام را بیان نمودند. همچنین  گزارشی را در خصوص محتواهای آموزشی در حال تهیه ارائه دادند. در حال حاضر مرکز زبان فردوسی تالیفات کتاب های فارسی تخصصی (علوم انسانی و علوم تجربی)، سینمای ایران، دستور مقدماتی، خواندن مقدماتی و آموزش خط را در دست اقدام دارد.