دكتر امير سعيد كرمي، معاون مركز همكاريهاي علمي و بين المللي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در روز پنجشنبه 21 آبان ماه جاری ضمن حضور در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد از مركز آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان دانشگاه فردوسي مشهد(فردوسی)  بازديد كرد.

 در اين ديدار كه آقاي اميني، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي واحد خراسان رضوي و مشاور استاندارد نيز حضور داشت دكتر كرمي نخست بازديدي از برخي كلاس‌هاي مركز داشت و از امكانات و تجهيزات آن آگاهي يافت و با برخي از فارسي‌آموختگان مركز و شرايط آن‌ها آشنا شد.

سپس دكتر قبول در جلسه ای که با حضور ایشان برگزار شد ، وضعيت كنوني مركز و فرايند رشدي را كه در طول 2 سال اخير طي كرده، تشريح كرد.

وی  به برخي از فعاليت‌هاي مركز كه در تعهدات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است ولی دانشگاه فردوسي مشهد  علي رغم بار مالي آن‌ها را انجام داده است از جمله : پذيريش بيش از 100 فارسي‌آموز بورسيه معرفي‌شده از سوي وزارت، برگزاري دوره‌ي دانش‌افزايي 23 استاد عراقي، اختصاص بورسيه زبان فارسي به دانشجويان برخي كشورها و ... .

دكتر قبول در مقابل نيز انتظار مركز آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان دانشگاه فردوسي مشهد(فردوسیرا براي توجه بيش‌تر به بزرگ‌ترين مركز آموزش زبان فارسي كشور و حمايت بيش‌تر از آن از جمله اختصاص بودجه براي ساخت ساختمان جديد مركز را درخواست كرد.

دكتر كرمي معاون مركز همكاريهاي علمي و بين المللي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز ضمن تشكر از دانشگاه فردوسي مشهد و رياست آن براي حمايت از گسترش زبان فارسي، مركز فردوسي را از ابعاد مختلف براي مركز همكاريهاي علمي بين المللي وزارت علوم مهم دانست و از دكتر قبول درخواست كرد كه گزارش فعاليت‌هاي مركز به صورت مستمر در اختيار وزارت قرار گيرد و مركز بيش از پيش در معرفي خود كوشا باشد.

وی همچنین به شايسته بودن مركز آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان دانشگاه فردوسي مشهد(فردوسیبراي محوريت آموزش زبان فارسي در سطح جهاني تأكيد كرد و قول مساعد داد درخواست‌هاي دانشگاه فردوسی مشهد را پيگيري نمايد.