پنجمین دوره آموزش زبان فارسی در مرکز فرهنگی ایران در بغداد با شركت 14 فارسي‌آموز از اعضای هیأت علمی دانشگاه مسنتصریه عراق آغاز شد.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، فراگیران دوره‌های آموزشی زبان فارسی در مرکز فرهنگی ایران در بغداد در سه مرحله آغازین، میانی و پیشرفته، بر مبنای نظام آموزشی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد) به یادگیری زبان فارسی می‌پردازند.

اساتید دوره‌های آموزشی زبان فارسی مرکز فرهنگی ایران در بغداد با مشارکت در دوره دانش‌افزایی زبان فارسی که تیر ماه امسال در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با شیوه‌های نوین آموزش و تدریس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان آشنا شده‌اند.

برگزاری این دوره آموزشی ویژه اساتید دانشگاه مستنصریه عراق، نقش بسزایی در گسترش تعاملات علمی ـ دانشگاهی میان رایزنی فرهنگی ایران در عراق و این دانشگاه دارد و گام مهمی در راستای افزایش روابط و پیوندهای دانشگاهی دو کشور  خواهد بود.

پیش‌تر نیز در مرکز فرهنگی كشورمان در بغداد، چهار دوره آموزش زبان فارسی مجزا ویژه کارکنان وزارت خارجه کشور عراق، وزارت آموزش عالی  این کشور، کارکنان آستان مقدس سلمان محمدی (ع) و کارکنان وزارت فرهنگ عراق آغاز شده و در حال برگزاری است.