در نشستی که روز دوشنبه 2/12/95 در مرکز فردوسی با حضور مدرسان مرکز برگزار شد، آقای ناجی، یکی از مدرسان مرکز فردوسی توضیحاتی را درباره فرایند نظارت و ارزیابی کلاس های درس ارائه داد.

آقای ناجی با تاکید بر اهمیت نظارت در امر آموزش به تبیین تعریف و ضرورت و اهداف نظارت در کلاس های درس پرداخت و نظارت را جزئی از تعامل شغلی و حرفه ای برشمرد که فردی نیست. وی همپنین شناخت ناظر از دانش، نگرش و نیازهای انگیزشی معلم را ضروری برشمرد. در ادامه آقای ناجی به روشهای نظارت از جمله: روش اطلاعی دستوری، روش غیر دستوری و روش کنترلی دستوری اشاره کرد و افزایش بازدهی مدرس با اتخاذ شیوه های آزادمنشانه در کلاس را از جمله اهداف اساسی نظارت و ارزیابی کلاس ها عنوان کرد. در پایان نیز مدرسان سوالات خود را در این زمینه از ایشان پرسیدند.