روز دوشنبه 1 آذر ماه 1400 گردهمایی سالانه مراکز زبان فارسی کشور به همت معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با شرکت 24 مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان کشور بصورت مجازی برگزار شد.

در این گردهمایی دکتر احسان قبول، مدیر همکاریهای علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر محمد تقوی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد، حضور داشتند.

  دکتر محمد تقوي، رئيس مرکز فردوسي ضمن معرفي درس‌نامه و محتواي آموزشي، به فعاليت‌‌هاي آموزشي و پژوهشي مرکز زبان فارسي به غيرفارسي زبانان دانشگاه فردوسي مشهد اشاره کرد که با بیش از 3000 فارغ التحصیل از بیش از 24 کشور جهان، به عنوان بزرگترین مرکز زبان فارسی در سطح بین الملل مطرح است. وی افزود از ابتدای سال1400 بیش از 650 فارسی آموز از کشورهای مختلف جهان در دوره‌های آموزش مجازی زبان فارسی مرکز فردوسی، شرکت کرده اند و هم اکنون 50 مدرس فعال در این مرکز به تدریس آموزش زبان فارسی مشغول هستند. همچنین این مرکز در خارج از کشور بالغ بر 12 هزار فارسی آموز در مدارس المهدی لبنان، عراق و ... دارد که مشغول به یادگیری زبان فارسی هستند.