مراسم بزرگداشت روز معلم روز 18 اردیبهشت ماه 1401 در سالن شریعتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر احسان قبول، مدیر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه، و دکتر محمد تقوی، رئیس مرکز فردوسی، دکتر محمد جعفر یاحقی، استاد ممتاز گروه زبان و ادبیات فارسی و دکتر عبدالله رادمرد، عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی و  مدرسان مرکز فردوسی برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم دکتر محمد تقوی، رئیس مرکز فردوسی با توجه به مشکلات آموزش مجازی زبان فارسی در دو سال اخیر، از تمام مدرسان مرکز تشکر و قدردانی کرد و افزود با تلاش شما و بخش‌های مختلف مرکز بویژه گروه آزمون سازی   هیچ وقفه ای در فرایند آموزش زبان فارسی و آزمون جامع ایجاد نشد و ابراز امیدواری کرد مرکز با عبور از دوره کرونا پر رونق تر از قبل به کارش ادامه دهد. 

سپس دکتر محمد جعفر یاحقی، استاد ممتاز گروه زبان و ادبیات فارسی، ضمن ابراز خرسندی از پا گرفتن این نهاد ارزشمند، رکن اصلی را مدرسان دانست و اصلی تر از آن فارسی آموزان که لازم است با روابط صمیمی میان آنها میزان علاقه به  فرهنگ ایرانی در زبان آموزان تقویت شود. دکتر یاحقی با توجه به رسالت بزرگ مدرسان و قدمت 50 ساله مرکز فردوسی، این مرکز را غنی ترین و پیشگام ترین مرکز زبان فارسی در کشور دانست. وی بر گسترش ارتباطات با کشورهای کل جهان اشاره کرد و افزود باید نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان داشته باشیم تا سفیران فرهنگی زبان و ادبیات فارسی باشند و بتوانند فرهنگ و ادبیات ایران را به همگان منتقل کنند. 

در ادامه این جلسه دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی مرکز فردوسی  را قدیمی ترین مرکز آموزش زبان فارسی در کشور بیان کرد که یکی از یادگارهای استاد یوسفی است و پشتوانه بسیار قوی برای ماست که پس از 50 سال هنوز نامش می درخشد.  دکتر قبول از اقدامات دکتر رادمرد در طی چهار سال گذشته در سمت ریاست دانشکده زبان و ادبیات فارسی برای نزدیک تر شدن مرکز آموزش زبان فارسی به دانشکده ادبیات تشکر و قدردانی کرد. وی از برنامه‌های پیش روی مرکز از جمله برگزاری کارگاه‌های خارج از مرکز فردوسی ویژه مدرسان، رونمایی از سایت مجازی آموزش زبان فارسی  و تولید محتوای مجازی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که مانند گذشته دوره‌های مدارس تابستانه مرکز فردوسی برگزار شود. پخش نماهنگ، خاطره گویی و اهدای لوح تقدیر به مدرسان مرکز از دیگر برنامه‌های این نشست بود.