مراسم افتتاحی مدرسه تابستانی مرکز فردوسی روز یک شنبه دوم مردادماه با حضور 17 فارسی آموز از کشور لبنان در این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر حسن عطوی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی لبنان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دوره از تمامی مسئولان و برگزارکنندگان این دوره تشکر و قدردانی کرد و حضور در دانشگاه فردوسی مشهد و شهر مشهد را فرصت مغتنمی برای فارسی آموزان دانست که بتوانند این دانشگاه را برای ادامه تحصیل برگزینند.

سپس دکتر محمد تقوی، رئیس مرکز فردوسی، ضمن تشکر از دست اندرکاران و مدرسان این دوره به برگزاری این دوره‌ها در تابستان هر سال اشاره کرد و افزود این مرکز با حضور 60 مدرس به کار خود در دوران کرونا بصورت مجازی ادامه داد. وی با اشاره به بیش از 3000 دانشجوی بین الملل دانشگاه فردوسی به شعبه های زیاد مرکز فردوسی در خارج از کشور اشاره کرد که یکی از بهترین نمایندگی های ما در خارج از کشور مرکز فردوسی لبنان است که برنامه درسی و کتاب های این مرکز در آن تدریس می شود. همچنین با توجه به رتبه اول دانشگاه فردوسی مشهد در سطح بین الملل، تجهیزات این مرکز را بسیار خوب ارزیابی کرد. دکتر تقوی گفت: آزمون جامع زبان فارسی در سال در چند نوبت در مشهد و خارج از ایران برگزار می‌شود که برگزاری این آزمون با واحد سنجش و ارزیابی مرکز فردوسی است و به واسطه این واحد ما رتبه اول در آزمون سازی را داریم.

از دیگر برنامه‌های این مراسم اهدای گواهینامه‌های آزمون جامع به فارسی آموزان و اهدای بسته های کمک آموزشی از طرف مدیریت بین الملل دانشگاه به فارسی آموزان بود. همچنین فارسی آموزان از قسمت‌های مختلف دانشگاه فردوسی از جمله موزه دانشگاه و آزمایشگاه‌های زمین شناسی، جانورشناسی و ... بازدید کردند.

یادآور می‌شود با توجه به روال هر سال، دوره‌های تابستانی با حضور فارسی آموزانی از کشورهای مختلف جهان در سطح‌های مقدماتی، میانی و پیشرفته برگزار می‌شود و در ضمن این دوره‌ها، برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و گردشگری نیز برای این فارسی آموزان در حال اجراست.