اختتامیه فارسی آموزان لبنانی دوشنبه 10 مرداد ماه با حضور 17 فارسی آموز و دکتر احسان قبول، مدیر همکاریهای علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی، دکتر محمد تقوی، رئیس مرکز فردوسی در مهمانسرای دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر احسان قبول به اشتراکات فرهنگی میان ایران و لبنان اشاره کرد و همین اشتراکات را عامل علاقه لبنانی ها به زبان فارسی دانست. وی مرکز فردوسی لبنان تحت مدیریت دکتر حسن عطوی را یکی از بهترین موسسات آموزش زبان فارسی در خارج از کشور معرفی کردکه فارسی آموختگان این مرکز در آزمون جامع زبان فارسی بالاترین نمرات را کسب کردند. دکتر قبول یادگیری زبان فارسی را به کاشتن بذر تشبیه کرد که نیاز به پرورش و حفاظت دارد تا زبان آموزان بتوانند از ثمره اش برداشت کنند. وی افزود در این مدت کوتاه ارتقای زبان فارسی امکان پذیر نیست اما این دوره به تقویت زبان فارسی شما کمک کرد. دکتر قبول با اشاره به تاثیر کتاب‌های آموزش نوین زبان فارسی و کتاب نوین گفتگوی فارسی ابراز امیدواری کرد این دوره توانسته باشد در ارتقای مهارت های زبانی فارسی آموزان موثر واقع شود.

سپس دکتر محمد تقوی، رئیس مرکز فردوسی، با اشاره به کیفیت بسیار خوب دوره برگزار شده و نمرات آزمون جامع فارسی آموزان لبنانی ابراز امیدواری کرد که این فارسی آموزان بتوانند در فرصت های دیگردر دانشگاه فردوسی مشهد حضور یابند.

در ادامه این جلسه دکتر حسن عطوی، با اشاره به ارتباطات مردم ایران و لبنان و زمینه های گسترش زبان و ادب فارسی در لبنان افزود: ما امیدواریم بتوانیم برای گسترش زبان فارسی در لبنان کمک کنیم. وی ضمن تشکر از مدرسان برگزار کننده این دوره از شرکت در مدرسه زمستانی خبر داد.

خاطره گویی مدرسان این دوره و فارسی آموزان از دیگر برنامه های این مراسم بود . در پایان این جلسه به فارسی آموزان گواهینامه پایان دوره و هدایایی اهدا شد.

یادآور می شود تعداد 18 فارسی آموز لبنانی در مدرسه تابستانی مرکز فردوسی طی 10 روز و به مدت 40 ساعت زبان فارسی را آموزش دیدند. بازدید از حرم مطهر و اماکن تفریحی و گردشگری از دیگر برنامه های این مدرسه تابستانی بود.