آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی (سامفا)  در روز جمعه 2 دی ماه سال جاری ، در حوزه های داخل ایران در شهرهای اصفهان، تهران، مشهد ، همدان و سنندج و در کشور عراق در شهرهای نجف، بصره، سلیمانیه و کشور گرجستان و در لبنان برگزار شد.

دهمین آزمون سامفا بصورت الکترونیکی در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور داوطلبانی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان و پاکستان دو بخش نوشتاری و شفاهی برگزار شد. این آزمون به صورت همزمان در کشور عراق و در نمایندگی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور داوطلبان عراقی در حوزه های نجف و بصره برگزار گردید.

در این آزمون شرکت کنندگان به سوالات آکادمیک در گروه های چهارگانه مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی در چهار مهارت شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری پاسخ دادند.

یادآور می شود مرکز فردوسی در 10 دوره پیاپی با همکاری سازمان سنجش و آموزش کشور، آزمون سامفا را در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار کرده است و داوطلبان غیر فارسی زبان پس از موفقیت در این آزمون از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش کشور گواهینامه دریافت خواهند کرد و مدرک این آزمون برای دانشجویان  دکتری و بورسیه الزامی است.