به اطلاع متقاضیان مي‌رساند، نام نویسی برای سيزدهمين دوره در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌هاي زبان فارسي (سامفا) از روز ‌يکشنبه به تاریخ 1403/05/14 آغاز و در روز يکشنبه به تاریخ 1403/05/21پايان مي‌پذيرد. لازم به تاكيد است كه نام‌نويسي منحصراً به‌صورت اينترنتي و از طريق درگاه اطلاع‌رساني سازمان ملي سنجش و ارزشيابي نظام آموزش کشور به نشاني: www.sanjesh.org انجام خواهد شد.
با توجه به اينكه پرداخت هزينه نام‌نويسي به‌صورت اينترنتي انجام مي‌شود، متقاضیان لازم است با استفاده از كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آن‌ها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني مذكور و پرداخت مبلغ 36/640/000 ريال (سه ميليون و ششصد و شصت و چهار هزار تومان) به‌ عنوان وجه نام‌نويسي، نسبت به دريافت اطلاعات كارت اعتباري (شماره سريال 12 رقمي) اقدام نمايند. 
یادآوری مهم: متقاضيان شركت در حوزه‌هاي امتحاني خارج از كشور، بايد كارت اعتباري مربوط به نام‌نویسی را از طريق مركز آموزش زبان فارسی حوزه‌هاي امتحاني خارج از كشور، تهيه نمايند.
آزمون سنجش استاندارد مهارت‌هاي زبان فارسي (سامفا – سامفاي دانشگاهي) منحصراً در سطح دانشگاهی (آكادميك) و شامل بخش‌هاي شنيداري، خوانداري، نوشتاري و گفتاري بوده كه مهارت متقاضیان در اين بخش‌ها سنجيده خواهد شد.
اين آزمون در روز جمعه به تاريخ 1403/06/30 (برابر با 20 سپتامبر سال 2024 ميلادي و 16 ربيع‌الاول سال 1446 قمري) هم‌زمان در حوزه‌هاي داخل كشور و همچنين حوزه‌هاي امتحاني خارج از كشور (روسيه- ارمنستان- قزاقستان- چين- تونس و عراق شامل شهرهاي اربيل، بصره، نجف، بغداد، کربلا و سليمانيه) برگزار خواهد شد. لازم به توضیح است که این آزمون در حوزه‌های داخل کشور بصورت الکترونیکی و در حوزه‌هاي خارج از کشور به روش قبلی (مبتنی بر کاغذ) برگزار خواهد شد.
لازم به تاکيد است تعیین شهر (برای متقاضیان داخل کشور) و یا کشور (برای متقاضیان خارج از کشور) برای برگزاری آزمون، منوط به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان نام‌نویسی خواهد بود.